Известие

Collapse
No announcement yet.

Много ме наплашихте бе колеги!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Много ме наплашихте бе колеги!

    Здравейте колеги,първо поздравления за форума и сайта.Карам 164-ка т. спарк 1991 г.и реших да я сменям с 166 същия мотор но като чета отзивите...Моята 10 години я карам без проблем, имах и 155 -ца. Наистина ли се трошат толкова?Доколкото знам новия мотор не е с верига,така ли е? Има ли нещо общо със стария?Фен съм на марката и не ми се иска да минавам на Каппа но...А и с моята поддръжка меко казано безотговорна не знам как изкара този алфонсо!Ако може колегите с Туин спарк да споделят впечатлениата си!То не ми говореха за сцепени блокове,пукнати глави ,ужасии секвиБлагодаря ви предварително! И FORZA CUORE SPORTIVO!!!
    Are you talking to me?

  • #2
    Още от сега ще ти кажа че ще има мнения и в двете посоки.Аз лично съм осъзнал факта че съм си купил 10 годишна кола и да чукам на дърво да изкара поне още 5години без основен ремонт което доста ме съмнява.Иначе от самия двигател не съм разочарован по никакъв начин.Преди всичко зависи единствено и само от предишният собственик.Живота на един мотор може да се вземе и за 2-3 години.Между другото смятам за най-правилно когато се купуват такива коли /втора ръка/ да се прави ремонт веднага а не след като блокира мотора.Горе долу излиза на цената на една средна по-хубост музика за колата.Иначе италиянските мотори са много издръжливи, това го казвам от опит.
    sigpic
    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

    Comment


    • #3
      Единственото общо между тия две алфи е само надписа туин спарк!!!!!


      Капа като че ли е по разумния избор...Иначе си готви 10-12хил лв. първоначално и се надявай да си попаднал на читава 166ца
      Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
      exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
      ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
      ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
      by RUBIG service

      Comment


      • #4
        Кои две алфи?
        sigpic
        "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

        Comment


        • #5
          164 и 166
          Mitsubishi Outlander
          Mitsubishi Space Star
          Daihatsu Terios

          Comment


          • #6
            Здравеи. От половин година карам колата от подписа и мога да ти кажа че не съм имал никакъв проблем. Страхотна е и не съм пипал нищо по нея , освен консумативи- масло, ремъци, свещи, филтри и т.н. Всички тези неща (лоши), които се изписаха за туинспарковете са пълни глупости. Хаиде караи няква друга марка по цял ден в 6000-7000 оборота и да види и там кога какво ще стане. Пак казвам 166 е наи-хубавата кола на света и никва друга марка и модел, независимо от коя година неможе да се сравнява с нея. Късмет - ако попаднеш на читав екземпляр няма какво повече да се желае от една кола. ..
            sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

            Comment


            • #7
              166 е наистина страхотен автомобил. Никой не е казал, че "много се трошат" или нещо такова. Основните тези, които по-запознатите и по-препатилите колеги поддържат са следните:

              1. Поддръжката е скъпа, т.е. като я взимаш, трябва да имаш още поне 3К за първоначалните неща (застраховки, обслужване, акумулатор, някой и друг дребен проблем и т.н.) и освен това да се примириш, че годишния ти бюджет за поддръжка докато я имаш пак ще е поне около 3К (само застраховките са ти около 1000 лв);

              2. Внимавай с "изгодните" покупки - за да има коли от една и съща година, с еднакви параметри, а цените да варират от 6К до 12К има основателна причина. Кой е луд да продава кола на половин цена, ако всичко й е наред?!? "Изгодната" обикновено ти излиза през носа, че и през други отверстия понякога . Може не само да ти скъса нервите, но и да хвърлиш толкова пари, че да излезе много скъпа от "скъпата". Колкото и да е парадоксално, повечето хора не спазват и най-елементарните правила при покупка. Всички тези правила се свеждат до това да установиш реалното състояние на колата. 90% от купувачите решават да "спестят" 40 лв за едно прочитане на компютъра и за сметка на това поемат риска утре да покарчат 4000 лв, защото са купили неква морга! Е тва се казва рисков играч - еба си хазарта! Обикновено разликата в цената се дължи на разлика в пробега - ако скъпата е на 200 хил. км, евтината ще е на 500+ хил. км. А немарливостта на предишния собственик може да не успее да скапе колата за 200 хил. км, но за 500+ хил. км със сигурност ще успее. Следователно, шансът кола на 500+ хил. км да е читава, заради добра поддръжка, е много по-малък от шанса кола на до 200 хил. км да е читава, защото собственикът не е успял да я скапе напълно. Не знам как стоят нещата при бензиновите, но аз за 40 лв разбрах реалния пробег на колата, както и кое е наред и кое - не. Това ми даде възможност да сваля цената с 1000+ лв, които точно ми стигнаха за отстраняването на проблемите, както и да я получа с нов горивен филтър за сметка на джамбазина (само филърът ми изби 40-те лв за диагностика);

              3. Разумният избор е ЖТД - поради "огромното" разнообразие от двигатели в 166, няма друг разумен избор. Бензиновите шестаци хем са акцизни, хем са лакоми. 2.0 ТС пък не само че е слаб за този параход, но е и много проблемен. Правилно те плашат колегите, защото мнозина от тях са изяли дървото с по един такъв матор и чак тогава са минали на ЖТД. 2.0 ТС е подходящ само за хора, които отговарят на 2 условия: а) карат пенсионерската и никога не вдигат повече от 160 на магистралата; и б) са много педантични по отношение на колата и са готови да я глезят с много добра поддръжка без да "спестяват" от консумативи. 2.0 ТС НЕ е подходящ за хора, които искат динамика. Въпреки всички митове и легенди, 2.4 ЖТД предлага много повече динамика в 166-тицата от 2.0 ТС. Причината е, че 166 е параход - голяма и тежка. За да издърпа тази тежест двигателят трябва да разполага с много повече въртящ момент. В по-малки коли може и да е различно - не знам. Освен това, от споделения от колегите опит става ясно, че поддържането на 200 км/ч с 2.0 ТС за повече от няколко минути увеличава риска от раждане до към 90%, докато 2.4 ЖТД си ги поддържа и за дълго време без проблем. И не на последно място, противно на общоприетото схващане, поддръжката на ЖТД е много по-лесна, отколкото на 2.0 ТС и дори може да се окаже и по-евтина.

              И за да не ме оплюват пак, че съм нафтаджия, ще напомня, че съм имал и 3 коли само с бензинови матори и съм карал много километри с тях. Едната още я имам. Ромина ми е първата кола с дизелов матор, защото предварителното ми поучване ме доведе до този избор. Та с това искам да кажа, че имам достатъчно опит и с бензинките, и с дизелярката.
              Last edited by Коки; d.m.y г., 11:52.
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD
              Блог за работа и кариера

              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Коки Покажи съобщение
                166 е наистина страхотен автомобил. Никой не е казал, че "много се трошат" или нещо такова. Основните тези, които по-запознатите и по-препатилите колеги поддържат са следните:

                1. Поддръжката е скъпа, т.е. като я взимаш, трябва да имаш още поне 3К за първоначалните неща (застраховки, обслужване, акумулатор, някой и друг дребен проблем и т.н.) и освен това да се примириш, че годишния ти бюджет за поддръжка докато я имаш пак ще е поне около 3К (само застраховките са ти около 1000 лв);

                2. Внимавай с "изгодните" покупки - за да има коли от една и съща година, с еднакви параметри, а цените да варират от 6К до 12К има основателна причина. Кой е луд да продава кола на половин цена, ако всичко й е наред?!? "Изгодната" обикновено ти излиза през носа, че и през други отверстия понякога . Може не само да ти скъса нервите, но и да хвърлиш толкова пари, че да излезе много скъпа от "скъпата". Колкото и да е парадоксално, повечето хора не спазват и най-елементарните правила при покупка. Всички тези правила се свеждат до това да установиш реалното състояние на колата. 90% от купувачите решават да "спестят" 40 лв за едно прочитане на компютъра и за сметка на това поемат риска утре да покарчат 4000 лв, защото са купили неква морга! Е тва се казва рисков играч - еба си хазарта! Обикновено разликата в цената се дължи на разлика в пробега - ако скъпата е на 200 хил. км, евтината ще е на 500+ хил. км. А немарливостта на предишния собственик може да не успее да скапе колата за 200 хил. км, но за 500+ хил. км със сигурност ще успее. Следователно, шансът кола на 500+ хил. км да е читава, заради добра поддръжка, е много по-малък от шанса кола на до 200 хил. км да е читава, защото собственикът не е успял да я скапе напълно. Не знам как стоят нещата при бензиновите, но аз за 40 лв разбрах реалния пробег на колата, както и кое е наред и кое - не. Това ми даде възможност да сваля цената с 1000+ лв, които точно ми стигнаха за отстраняването на проблемите, както и да я получа с нов горивен филтър за сметка на джамбазина (само филърът ми изби 40-те лв за диагностика);

                3. Разумният избор е ЖТД - поради "огромното" разнообразие от двигатели в 166, няма друг разумен избор. Бензиновите шестаци хем са акцизни, хем са лакоми. 2.0 ТС пък не само че е слаб за този параход, но е и много проблемен. Правилно те плашат колегите, защото мнозина от тях са изяли дървото с по един такъв матор и чак тогава са минали на ЖТД. 2.0 ТС е подходящ само за хора, които отговарят на 2 условия: а) карат пенсионерската и никога не вдигат повече от 160 на магистралата; и б) са много педантични по отношение на колата и са готови да я глезят с много добра поддръжка без да "спестяват" от консумативи. 2.0 ТС НЕ е подходящ за хора, които искат динамика. Въпреки всички митове и легенди, 2.4 ЖТД предлага много повече динамика в 166-тицата от 2.0 ТС. Причината е, че 166 е параход - голяма и тежка. За да издърпа тази тежест двигателят трябва да разполага с много повече въртящ момент. В по-малки коли може и да е различно - не знам. Освен това, от споделения от колегите опит става ясно, че поддържането на 200 км/ч с 2.0 ТС за повече от няколко минути увеличава риска от раждане до към 90%, докато 2.4 ЖТД си ги поддържа и за дълго време без проблем. И не на последно място, противно на общоприетото схващане, поддръжката на ЖТД е много по-лесна, отколкото на 2.0 ТС и дори може да се окаже и по-евтина.

                И за да не ме оплюват пак, че съм нафтаджия, ще напомня, че съм имал и 3 коли само с бензинови матори и съм карал много километри с тях. Едната още я имам. Ромина ми е първата кола с дизелов матор, защото предварителното ми поучване ме доведе до този избор. Та с това искам да кажа, че имам достатъчно опит и с бензинките, и с дизелярката.
                Евала!
                Митьо Бомбата: Ех, какви времена бяха... животински времена

                Comment


                • #9
                  Всяла кола се "троши".Това е много относително....Зависи от много фактори а пък и покупката на кола е на късмет.Естествено и начина на каране има значение.....

                  Бог прощава JTD-то НЕ!

                  Comment


                  • #10
                    Основния ремонт на TS-а е колко една турбина на JTD. Карам на газ - левче-кефче. Печка няма да си купя Следващата ми кола ще е бензинче с турбо. И автоматик.
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #11
                      Колегата е прав. Ако караш всеки ден по магистрала с 200 км/ч , то непременно вземи дизел. Аз карам по магистрала 4-5 пъти в годината, основно лятото,а през другото време на междуградските двулентови пътища много добре ми пасва 2.0 ТС , защото рядко може да се вдигне повече от 150 , а 5-тата има голяма мощност в широк диапазон и не се налага превключване. За мен 2=0 ТС 16в е страхотен двигател , но всеки с мнението си...
                      sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        Основния ремонт на TS-а е колко една турбина на JTD. Карам на газ - левче-кефче. Печка няма да си купя Следващата ми кола ще е бензинче с турбо. И автоматик.
                        И кое му е "кефчето" немога да разбера??на тоя шлеп и без това 2.0 Т.С му идва слаб,представам си на ГАЗ......
                        2.4 ЖТД е варианта според мен колега,а и да не забравяме 6-степенна кутия
                        146 Turbo

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от abart_ Покажи съобщение
                          И кое му е "кефчето" немога да разбера??на тоя шлеп и без това 2.0 Т.С му идва слаб,представам си на ГАЗ......
                          2.4 ЖТД е варианта според мен колега,а и да не забравяме 6-степенна кутия
                          На който 155коня бензин му идва слаб да си купи Ферари а не печка - карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара. Ивеко! Направо ме разбивате с тия нафти - силата на самовнушението
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                            Следващата ми кола ще е бензинче с турбо. И автоматик.
                            С нея си купи и бензинджийница
                            Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
                            Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                              карал съм 2,4JTD - ебаси вървежа не може да тръгне на първа да те изтегли от светофара. Ивеко! Направо ме разбивате с тия нафти - силата на самовнушението
                              Значи толкова си я и карал , не можела да изтегли на светофар? - АБЕ ТИ ЛУД ЛИ СИ ?! о_O Почвате да говорите пълни простотии - никой не е казал че бензина не върви ! Коментира се това , че JTD-то е доста по-разумен избор при покупка , а не това , че 2.0 ТС-а не струва .. мисля , че пак го обърнахме на спор бензин и дизел , което както и да го погледна ми се струва безсмислено , т.к. има различни хора с различен вкус и изисквания към автомобила! И моето лично мнение е , че форума е за това да споделяме и да си помагаме взаимно , а не да хвалим "нашето" и да критикуваме чуждото!

                              П.С. - А колкото до теб колега - карай си бензина и му се радвай , взел си си хубава кола !! Но ако си се качил на някое умряло JTD купено за 5-6k лева .. нормално да не върви! Мен по светофарите рядко ме дърпат коли с "печката" .

                              Поздрави!
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

                              Comment

                              Working...
                              X